Sök:

Sökresultat:

517 Uppsatser om Volvo Powertrain - Sida 1 av 35

Organisationens påverkan på förbättringsarbete : En fallstudie av fo?rba?ttringsarbete och fo?rslagsverksamhet vid Volvo Powertrain

This thesis was commissioned by Volvo Powertrain, where manufacturing and assembling of transmissions is performed, which is used in the company's trucks and buses. The thesis has consisted of a case study that intends to study the problem areas in the current proposed activities and continuous improvements in the assembly department in the Volvo Powertrain facility.In the current situation, the proposals that are submitted by the employees suggest mainly minor improvements. The proposals concern for example, labelling of materials boxes and holders for tools, which do not generate any significant profit for the company. Directors and executives want an increased amount of proposals with a more results-oriented type, in terms of reduced costs, time consumption and stops, and improved quality. The company would also deal with the problems that arise when implementing improvements in the production.

Besparingsmodell för produktivitetshöjande arbete inom skärande bearbetningsteknik

The market is developing and a growing competition increases pressure on companies to maintain their competitive advantage. Working with cost savings is a way to enhance earnings in a short term but also in a longer perspective. Volvo Powertrain Production Köping has an overall goal; to reduce costs by nine percentages in three years. To achieve the goal, Volvo Powertrain Production Köping works with World Class Manufacturing where the Department of Processing Technology constitutes an important part.Volvo Powertrain Production Köping lacks a standard for how savings within the metal cutting tool area are to be calculated. This makes it difficult to control and monitor their business outcome but it also causes difficulties in controlling the tool suppliers? outcome.

Minskning av produkter i arbete på Volvo powertrain

For Swedish companies to compete with low wage countries, developments in theproduction industry moved towards streamlining the entire company. One of themost effective ways for a company to streamline their operations is to review theirproduction. All companies have processes in their production that add no value tothe product. In order to compete, they must be eliminated.The purpose of this report is to reduce work in process (WIP) in the flow ofbashus at Volvo Powertrain in Köping. The aim is also to try to find reasons whyVolvo Powertrain feel that they have problems with the storage principle First in-First Out (FIFO).To meet the objective, empirical studies were conducted at the company whilethe literature in the area was studied.

Tillverkningsmetoders påverkan på en transmissions vikt och tillverkningskostnad

Volvo Powertrain, VPT, i Köping tillverkar idag växellådor för tunga fordon. Till medeltunga fordon köper Volvo växellådor från bland annat underleverantören ZF. Volvo vill undersöka scenariot att ta fram AMT - växellådor för medeltunga fordon. I-shift modellen AT2412, som är dimensionerad för en max belastning på 2400 Nm och anpassad för tunga lastbilar, skulle kunna fungera även i medeltunga fordon men är då överdimensionerad och onödigt tung.Med tanke på kommande utvecklingsprojekt behöver Volvo öka sin kunskap hur val av tillverkningsmetoder påverkar vikt och tillverkningskostnader. Det behövs för att öka förståelsen för hur olika prioriteringar ska göras med avseende på vikt och tillverkningskostnader.

Lagerdimensionering vid bearbetningsproduktionen hos Volvo Powertrain i Skövde

Volvo Powertrain tillverkar motorer och drivlinor till AB Volvos samtliga dotterbolag förutom Volvo Aero. Vid anläggningen i Skövde tillverkas motorer och delar till motorer och växellådor och vid anläggningen finns alla tre nödvändiga produktionsområden; gjuteri, bearbetning och montering. När rådande lågkonjunktur slog till stod bearbetningen med väldigt höga lagernivåer vilka företaget snabbt tvingades sänka då det blev huvudfokus från koncernledningen att minska det bundna kapitalet. Utan egentlig analys sattes nya gränsnivåer för lagren inom samtliga avdelningar på bearbetning och målet med examensarbetet har varit att ta fram en metod för att dimensionera säkerhetslagret på optimal nivå med bibehållen hög leveranssäkerhet. Därigenom skulle företagets lagernivåer kunna styrkas med hjälp av en teoretisk grund.Som utgångspunkt har en lagernivådimensionering med servicenivåkonceptet SERV2 och där alla artiklar tillåts ha differentierade servicenivåer använts.

Att testa kvalitet : En validerande informationsinsamlingsmetod för ökad kunskapsåterföring

This master thesis has been carried out at Scania R&D at the department for Powertrain Control System Development during the winter of 2010/2011. In the thesis the writer examine and evaluate the existing method for collecting information from the tests carried out during the development of the Powertrain Control Systems software. It also contains suggestions for how a new method that enhance the validation elements could look like.The master thesis uses Vicentes theories of the ecological approach and theories of how knowledge sharing of tacit and technical information works within an organization and between the organization and its customers. First a workplace analysis at Scania R&D is carried out to see how Powertrain Control Systems work and how they test their software. Second a control task analysis, where the aims decided on after the interviews, is compared to the existing method.

Utvärdering av metoder och modeller för att simulera växlingskomfort i entreprenadfordon

Good comfort for the driver of a construction machine is crucial. Gearshift comfort is an important part of the total comfort. Volvo Construction Equipment Components has a simulation environment of the powertrain, SimPow, which is implemented in Matlab/Simulink. SimPow is mostly used for simulation of control strategies and performance. In order to be able to study gearshifting comfort, Volvo has an interest in developing new models for SimPow.

Ein Volvo, bitte!

Syftet med vår studien var att fördjupa oss inom fusionsteori och dess managementproblematik det innebär, i samband med en fusion. Genom att göra en simulerad fusion mellan Volvo PV och BMW hoppades vi kunna få förståelse för fusionsteori. Förutom detta granskade vi om uppköpet av Volvo PV från BMW:s sida innebär bättre synergieffekter för dessa bägge företagen och om samargbetet gynnar Volvo bättre än vad det gjorde med Ford. Vårt resultat visade att fusionen mellan BMW och Volvo skulle gynna båda företagen. Kvalitéer som de båda företagen besitter skulle stärka de båda varumärken jämtemot deras huvudkonkurrenter.


Flermålsoptimering och analys av produktionslinje samt identifiering av förbättringsmål

Volvo Powertrain vill på grund av ökad efterfrågan öka produktionstakten av 13 liters cylinderhuvuden. Bearbetningen är uppdelad i produktionslinjer som består av grupper med CNC-maskiner som betjänas av en portalrobot i ett enstycksflöde. Målet för produktionstakten i grovdel 2 har satts till 33 cylinderhuvuden per timma. Volvo Powertrain har också genom sitt produktionsuppföljningssystem, Duga identifierat maskinernas tidsförlust för väntan på portalroboten som en signifikant del av den planerade produktionstiden.Syftet med detta arbete är dels att genom simulering analysera och fastställa om maskinernas tidsförluster för väntan på portalroboten stämmer med verkligheten, dels att genom simuleringsbaserad optimering hitta realistiska förbättringsförslag för att uppnå uppsatt mål för produktionstakten. Arbetet behandlar inte de ekonomiska konsekvenserna med föreslagna åtgärder, kvalitetsbrister eller bemanning vid produktionslinjen.För att svara på frågan om maskinernas tidsförluster på grund av väntan på portalrobot gjordes först en simuleringsmodell över en produktionscell.

Utformning av webbportal för tjänstlediga medarbetare vid Volvo Cars Engine och utexaminerade elever från Volvogymnasiet

This report describes the development of a web site for co-workers on leave of absence at Volvo Cars Engine AB and graduated students at Volvo Upper Secondary School in Skövde. The aim of the web site is to be a complement to existing communication channels in the promotion of the contact between the target group and the company. The work was divided into two parts; the first consisting of a preliminary study used to identify the information which the target group finds absent in their absence from their place of work/school, and the second part consisting of the development of a proposition of content layout and web site design. The finished proposition was presented along with a couple of alternatives for the technical implementation. The information department at Volvo Cars Engine AB in consultation with Volvo Cars IT will carry on the implementation, administration and further development of the proposed solutions..


Att attrahera nya målgrupper med planerad kommunikation. Hur ekonom- och ingenjörsstudenter kan bli Volvo IT:s framtida medarbetare

Title ?Att attrahera nya målgrupper med planerad kommunikation?Author Magnus Ejerhed, Anna Johansson and Caroline JägersvärdCourse Bachelor thesis in Media and communication studiesSemester Spring semester 2008Tutor Britt BörjessonUniversity the University of GothenburgAim the aim of the study is to describe students attitudes to Volvo IT as an employer.How can Volvo IT improve their communication to students?Method A quantitative approachMaterial A questionnaire which has been given to 122 students in economics atHandelshögskolan in Gothenburg and Industrial economics at Chalmers Universityof technologyMain results The main results of the study are that most of the students in economics andindustrial economy are positive to work as management consults. They also havean optimistic attitude to work as intern management consults in a large company.The students don?t regard Volvo IT as a possible future employer; neither do theyhave a good knowledge of the organization.Conclusions It is very likely that the students don?t regard Volvo IT as a potential employerbecause they don?t think of Volvo IT as an organization in management consulting.Volvo IT has to make their management consulting, Fortos ManagementConsulting, more visible if they are going to make the students more interested ofthem as an organization in management consulting. They have to inform theirtarget group what new competences they are looking for.


En bild av säkerhet: En retorikanalys av Min Volvo Magazine

Syftet med denna studie var att försöka hitta de teser Min Volvo Magazine driver för att forma sin image. För att få svar på syftet har kritisk retorikanalys använts. Vad skriver Min Volvo Magazine om och vem är den tänkta målgruppen. Vem identifierar sig med budskapet och vem gör det inte och känner sig utanför ?Vi som kör Volvo gruppen? Huvudfrågorna var: Vilken image vill Volvo bli förknippad med? Och vad kan de retoriska valen som Volvo gör ha för effekt på identifikation respektive åtskillnad?Studien har använt sig av teorier som identifikation och etos.

1 Nästa sida ->